Cum fac unele branduri sa aiba succes? Cum fac de castiga
rapid si usor increderea clientilor, sa isi extinda influenta si notorietatea
si practic sa devina de succes in scurt timp? Cu siguranta nu este vorba de
nici un fel de magie ci mai degraba de faptul ca brandul a inteles necesitatea
de a apela la cateva servicii importante pe care orice afacere la inceput de
drum trebuie sa le achizitioneze. Este exact ca materialele de constructie pe
care ti le cumperi cand iti construiesti o casa. Degeaba ai cumparat mobila si
decoratiunile daca acoperisul si peretii sunt inexistenti.
Inainte de a face
orice contact cu posibilii clienti si cu piata in general, un brand are nevoie
de urmatoarele servicii:
1.
Strategie de Brand- Cunosc multi proprietari de afaceri care nu doar ca nu stiu ce inseamna
o strategie de brand dar nici nu sunt curiosi sa inteleaga cum i-ar putea ajuta
sa devina mai vizibili si sa se pozitioneze corect pe piata. O strategie de
brand este punctul de plecare pentru orice brand aflat la incpeut de drum. O
strategie de brand este un document necesar in care sunt analizate toate
aspectele brandului precum explicarea conceptului brandului, analiza audientei
si a grupului tinta, analiza concurentei, analiza avatarului de client,
strategia de pozitionare si bineinteles, sugestii si concluzii ale directie in
care trebuie sa se indrepte brandul daca
isi doreste sa acapareze piata si sa se dezvolte in ritm mai rapid, fara prea
mari batai de cap.
2.
Strategie de Marketing- O strategie de marketing este indispensabila oricaui brand aflat la inceput de drum pentru ca
iti ofera o directie generala in care mesajele de comunicare si toate actiunile
de promovare trebuie realizate. O strategie de marketing se face in
conformitate cu analizele si concluziile care se axtrag din analiza
concurentei, a pietei si a consumatorilor si include o analiza SWOT. In
general, datele care se folosesc pentru crearea unei strategii de marketing
sunt cele referitoare la grupul tinta la care se adreseaza brandul. Pentru
campanii specifice de promovare si comunicare, se foloseste avatarul de client.
3.
Identitatea de brand-orice brand aflat la inceput de drum are nevoie de o identitate vizuala
realizata de o echipa de designeri cu experienta. Identitatea de brand este
practic un “manual digital” in care sunt create si explicate toate elementele
care intregesc felul in care un brand se prezinta vizual pe piata- logo,
slogan, paleta de culori folosite dar si alte simulari de materiale ce vor fi
folosite: cati de vizita, foi cu antet, mape, etichete dar si website, imagini
pentru canalele de socializare, semntaura de e-mail. In functie de domeniul de activitate, brandul
va avea nevoie si de alte elemente precum design de ambalaj, design de hartie
de impachetat, taloane de reducere, mape, cataloage de prezentare, carduri
cadou sau invitatii.
Serviciile de mai sus sunt vitale pentru fiecare brand nou
pentru ca ele iti ofera o privire de ansamblu si o prima directie asupra
directiei in care brandul trebuie sa se dezvolte. Nici un brand de succes nu a
sarit peste aceste servicii care pot face cu adevarat diferenta pe piata. In
general, pentru fiecare dintre aceste servicii de branding si identitate
vizuala este nevoie de o echipa dedicata de specialisti care pot oferi cele mai
bune previziuni si directii in functii de concluziile pe care le stabilesc in
urma studierii pietei. Daca si tu ai un brand pe care vrei sa il cresti intr-un
mod profesionist, te sfatuim sa iti achizitionezi aceste servicii de la o
agentie de branding de incredere.
Comentarii
Trimiteți un comentariu