Când vine vorba de
afaceri, mulţi antreprenori sunt interesaţi foarte mult de partea
legislativă, de
acte, de contabilitate, de vânzări şi mai puţin de un lucru foarte important: o strategie de brand. Pentru mulţi, acest lucru este încă o enigmă sau “un moft” în lumea afacerilor. Totuşi,
este important de ştiut că o strategie de
branding te ajută să înţelegi şi să vezi mai bine cum ar
trebui să fie, să arate şi să comunice
brandul tău că să aibă succes şi să atragă clienţi.
Oamenii trebuie să se identifice cu un
brand, să se îndrăgostească de el şi să îl asocieze
cu o imagine plăcută. Aici intervine strategia de
brand, care te poate ajuta cu
toate acestea. Înainte de o strategie de brand, ai nevoie
de un brand. Iar că să dezvolţi un brand te poate ajuta o agentie de branding, specializată în crearea
de branduri de succes.
Iată aşadar, cu ce te ajută o
strategie de brand:
Îţi analizează brandul în detaliu.
De la analiza ta interioară, ca şi fondator, la analiza pieţei şi a competiţiei, totul este
documentat şi analizat de către experţi printr-un audit de
brand. Ei îţi vor oferi în detaliu tendinţele pieţei şi a consumatorilor,
ce îi determina pe clienţi să cumpere produse din nişa ta şi cum
vor reacţiona când se vor întâlni prima dată cu brandul tău.
Îţi generează o identitate de brand
Unul dintre cele mai importante lucruri când vine vorba de
companii, identitatea de brand este exact personalitatea brandului:
cum arată, ce sentimente transmite, cum convinge oamenii,
ce poveşti le spune, ce mesaje să folosească, ce arhetip
este şi ce arhitectură de brand are.
Îţi oferă o strategie de poziţionare
Prin preţ, calitatea produselor sau serviciilor,
mesaje, culori, misiune şi viziune, experţii pot poziţiona exact brandul tău pe
o schemă a percepţiei consumatorului astfel încât să înţelegi din start cum
vei fi perceput. Este important să ştii concret acest
lucru pentru că, în funcţie de poziţionare vei ştii exact
cum te promovezi.
Îţi oferă o strategie de marketing
Strategie care se face în funcţie de toate
cele trei puncte de mai sus. În funcţie de cine este brandul, ce mesaje
transmite, cum arată, cum ajută consumatorii,
ce preţuri practică, care sunt canalele de distribuţie şi publicul ţintă,
o strategie de marketing te ajută să vezi care sunt
canalele potrivite de comunicare şi promovare pentru
afacerea ta precum şi mesajele şi limbajul
pe care trebuie să îl foloseşti pentru
a fi perceput corect.
Iată, aşadar cât de importantă este o strategie de branding pentru
afacerea ta. Este, în termeni metaforici, “manualul de
utlizare” al brandului tău şi ghidul
concret către succes. O strategie de branding se realizează de către experţi şi poate
dura de la o săptămâna la o luna, în funcţie de cât este
de complex brandul tău. Apelează cu încredere la o agenţie de
branding specializată
care te poate ajuta în crearea unei strategii de
brand care să te ajute!
Comentarii
Trimiteți un comentariu