In timp ce multi dintre noi asociem
notiunea de branding sau identitate de brand cu marile companii, adevarul este
de fapt altul. Cu totii suntem familiari
cu sloganuri celebre precum “I’m loving it” sau “Taste the feeling” si ne suna
imediat in cap inclusiv melodia care insoteste aceste slogane. Practic ele au
devenit sinonime cu brandurile pe care le reprezinta deci cu siguranta ai
ghicit despre ce branduri este vorba.
Brandingul ar trebui sa fie o prioritate
si pentru afacerile si brandurile mici dar este, intr-adevar unul dintre
lucrurile cel mai greu de facut.
Statisticile spun ca jumatate din afacerile mici se inchid dupa 5 ani de
activitate. Una dintre cauze este si faptul ca perceptia asupra brandingului
este ca e un termen dificil de inteles si implementat. Si totusi, identitatea
de brand este necesara pentru ca multe afaceri sa supravietuiasca.
Brandingul este important pentru ca
reprezinta exact ceea ce este compania, cum arata, cum comunica, cum se
prezinta si ce ofera tuturor celor care intra in contact cu ea(angajati,
parteneri, furnizori, clienti). Toate
principiile dupa care se creaza o identitate de brand sunt de fapt un ghid
despre “personalitatea” brandului tau. Iata cateva sfaturi ca sa dezvolti o
identitate de brand memorabila, care sa acapareze macar o particica din mintea
consumatorilor tai:
1. Gaseste-ti
scopul- un brand este o promisiune pe care trebuie sa o livrezi tutror
celor cu care intrii in contact. Sa construiesti o identitate pentru brandul
tau este o miscare vitala si necesara iar scopul afacerii tale trebuie sa
raspunda la intrebarea “de ce?”. De ce exista brandul tau? De ce ti-ai pornit
aceasta afacere? Cand iti raspunzi clar si concret la aceste intrebari, poti
trece la pasul urmator.
2. Gaseste-ti
vocea - cum comunica brandul tau? Este tinerest, vesel, amuzant, sau este
serios, corporate sau aventuros? Orice alegi sa fie, asigura-te ca toata
identitatea este mulata pe tonalitatea si vocea pe care o comunici in piata.
Cand incerci sa gasesti o directie pentru brandul tau ia in considerare regula
celor 118 secunde. In 118 secunde trebuie sa se incadreze raspunul la
intrebarea “Ce face de fapt brandul
tau?”. In momentul in care reusesti sa faci un pitch convingator in 118
secunde, esti deja pe drumul cel bun.
3. Simplitatea
este aliatul tau- este usor sa te gandesti la un milion de caracteristici
pe care vrei sa le aiba brandul tau. Fara sa iti dai seama, unele s-ar putea sa
fie in contradictie cu altele si oamenii nu vor mai intelege de fapt ce vrei sa
spui. Cel mai important aspect de care trebuie sa tii cont este simplitatea in
orice faci. Gandeste-te la faptul ca Coca-Cola nu si-a schimbat logo-ul din din
secolul 19! L-a pastrat simplu si l-a comunicat de fiecare data in aceeasi
forma si astfel a devenit parte din vietile multor oameni. Sa pastrezi
lucrurile simple cand vine vorba de brandul tau, te poate ajuta sa cresti
recunoasterea brandului pe piata, sa creezi o conexiune emotionala cu clientii tai
si sa ii faci sa fie loiali.
Iata asadar, trei modalitati simple si
eficiente prin care poti sa iti creezi o identitate memorabila de brand.
Mentionam de pe acum ca daca nu ai pregatirea si expertiza necesara sa creezi o
strategie de brand, lucrurile s-ar putea sa iti scape de sub control. Asadar,
te sfatuim sa apelezi cu incredere la o agentie de branding care sa te ajute cu
o strategie de brand creata special pentru nevoile afacerii tale.
Comentarii
Trimiteți un comentariu